۱۳۸۹/۱۰/۰۶

تلاش برای کنترل افزایش اجتناب ناپذیر قیمتها

در حالی که اعتقاد داریم هنوز افزایش قیمت در برخی هزینه ها مانند حمل و نقل و انرژی قطعی یا نهایی نشده است ولی تغییراتی که فعلا صورت گرفته است قابل محاسبه بوده و بررسی ها نشان میدهد افزایش قیمت محصولات اجتناب ناپذیر است.

معتقدیم تا نوروز امسال هنوز تاثیرات روانی و تغییرات رفتاری این تغییر هزینه ها را شاهد خواهیم بود و از ابتدای سال آینده و بعد از تعطیلات به تدریج و با فروکش کردن هیجانات، تغییرعادتها در مصرف و دقیقتر شدن تغییرات قیمتها در محاسبات بهای تمام شده، تعادل جدیدی را در سطح قیمتی بالاتری ایجاد نماید.
این سطح قیمتی جدید بی شک با توجه به ثبات نرخ ارز، کالای تولیدی گرانتر ساخته شده داخلی را در مقابل کالای وارداتی که بهای آن تغییرات اندکی و آن هم به خاطر افزایش کرایه های حمل و هزینه های جاری داشته است قرار خواهد داد که به معنای تغییر شرایط رقابتی است و این در حالی است که به علت افزایش قیمت عوامل تاثیر گذار در بهای تمام شده، همانگونه که معاونت محترم کالایی سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان نیز اشاره فرموده اند، (http://www.cppo.ir/pages/frontEnd/newsPreview.aspx?guid=ccce6a0f-21f9-4950-a617-918906c2b6bb) کار زیادی برای کاهش رشد قیمتها از دستمان بر نمی آید.

این شرکت بررسی راههایی که ضمن مقرون به صرفه تر نمودن محصولات از طریق ارتقای کیفی و بهبود دائمی و مستمر روشهای تولید و استفاده از مواد اولیه مرغوبتر بتواند هزینه های جانبی و عوامل ایجاد هر نوع ضایعات و هزینه مضاعف مصرف کنندگان محترم را کاهش دهد را در دست مطالعه دارد تا از این طریق بتواند انتقال افزایش هزینه ها به محصول نهایی را کندتر نموده و افزایش اجتناب ناپذیر قیمت محصولات را جبران نماید.

هیچ نظری موجود نیست: